
Konkurs zamknięty „Ice Cream Pop-Up”
Przedmiotem konkursu jest:
Projekt koncepcyjny doświadczenia smaku w zamkniętej przestrzeni mobilnej
Termin nadsyłania zgłoszeń: 31.01.2018
Organizatorzy: Food Brand Agencja Marketingu Kulinarnego oraz Wydział Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
Formularz zgłoszeniowy – pobierz
Regulamin – pobierz
Projekt z cyklu „user experience”, czyli projektowanie doświadczenia, nie przynależy jedynie do branży IT.
Czym jest doświadczenie? Odbywa się w czasie, działa na zmysły, przez co dzięki różnym bodźcom często odwołuje się do instynktów, podświadomej ciekawości. Dzięki angażowaniu zmysłów i odwoływaniu się do kontekstów i sytuacji jesteśmy w stanie przeżyć coś głębiej, na dłużej to zapamiętać, dowiedzieć się i zrozumieć. Tym razem wyzwanie stanowi koncept multisensorycznej przestrzeni mobilnej, którą mamy nadzieję zrealizować w przyszłości.
Przed uczestnikami konkursu stoi nie lada zadanie. Za pomocą obrazu opowiedzą i zaprezentują swoją wizję. Pretekstem do takiego eksperymentu ma stać się doświadczenie smakowania lodów. W projekt zaangażował się znany trójmiejski mistrz cukiernictwa Tomasz Deker. Konkurs poprzedzony był wykładem suplementarnym dotyczącym projektowania smaku. Następnie uczestnicy wraz z wspierającymi ich prowadzącymi opracowywali koncepcje swoich projektów.
Sponsorem nagród jak i współorganizatorem konkursu jest Agencja Marketingu Kulinarnego Food Brand. W projekt zaangażowana była Pracownia Designu Eksperymentalnego Wydziału Architektury i Wzornictwa, a także dwie doktorantki Środowiskowych Międzywydziałowych Studiów Doktoranckich ASP Gdańsk Joanna Jurga oraz Katarzyna Ditrich-Paturalska.